Kies eerst uw BMW.

Waarom is dit nodig? Op basis van uw BMW zoeken wij de geschikte onderdelen en accessoires voor uw auto.

Stap 1 van 3: kies uw serie

Hoe werkt dit?

Kenteken

BMW nieuwer dan 2017?

Chassisnummer (VIN)

Waar te vinden?

Veelgestelde vragen.

Waar kunnen we u mee helpen?

U kunt ons bereiken op 030 - 275 97 59.

Elke werkdag bereikbaar tussen 8:00 & 18:00 uur

Voor welke zijde van mijn auto is het artikel geschikt?

In de beschrijving van sommige producten wordt gesproken over Links en Rechts. Hierbij gaan wij continu uit van een Nederlandse oriëntatie. Dat wil zeggen, Links is bestuurderszijde (stuur links) en Rechts is passagierszijde of bijrijderszijde  (niet bestuurderskant).

Hoe kan het dat ik geen bestelstatus e-mail heb ontvangen?

Helaas komt het wel eens voor dat onze e-mails ten onrechte in de map spam belanden. Hier krijg je dan geen bericht van. Mocht je ons bericht dus missen, kijk eerst even in de spam-folder. Mocht dit het geval zijn, dan kun je Ekris als afzender eenvoudig markeren als vertrouwd adres en zul je in het vervolg onze berichten krijgen in de reguliere mail inbox.

Is de mail ook niet de spam-folder terecht gekomen, neem dan even telefonisch of per mail contact met ons op. Wij zullen uiteraard zo snel mogelijk opheldering bieden over jouw bestelling.

Hoe kan ik een kortingscode verzilveren?

Heb je een kortingscode van Ekris ontvangen? Tijdens het bestelproces heb je de mogelijkheid de korting te verzilveren. De korting zal van toepassing zijn zodra je de code in het daarvoor bestemde veld hebt ingevoerd en vervolgens op de '+' klikt. Let op de coupons zijn soms eenmalig bruikbaar en sommige producten kunnen uitgesloten zijn van deelname.

Heb je een voucher ontvangen van BMW? Deze vouchers zijn helaas niet online te verzilveren. Deze kun je alleen fysiek bij de dealer inwisselen. Hiervoor ben je van harte welkom in een van onze verstigingen.

Hoe kan ik een product retourneren?

Per ongeluk een verkeerd artikel besteld of is het product niet naar wens? Geen probleem, retourneren kan namelijk altijd binnen 14 dagen. Het te retourneren product kun je inleveren bij een Ekris vestiging, of gefrankeerd naar ons verzenden in de originele verpakking. Gebruik ons eenvoudige retourformulier. Het formulier en complete uitleg vind je hier.

Met welke levertijd moet ik rekening houden?

De levertijd kan variëren, dit wordt per product duidelijk aangegeven en is ook zichtbaar bij het afronden van de bestelling. Indien je de bestelling op werkdagen vóór 13:00 uur plaatst, wordt deze dezelfde dag bij DHL aangeboden. De overige producten hebben doorgaans een levertijd van twee à drie werkdagen.

Hoe lang heb ik garantie op mijn product?

Op onze originele BMW producten, inclusief BMW Lifestyle & Accessoires, zit altijd 24 maanden garantie.

Hoe maak ik een afspraak voor de werkplaats?

Op onze homepage kun je een werkplaats afspraak maken via de Online Afspraakplanner deze is 24 uur per dag beschikbaar. Klik hier om direct een afspraak bij jouw Ekris vestiging te maken. Je hebt de keuze uit de werkplaatsen van Ekris Arnhem, Heerlen, Lelystad, Maastricht, Nijkerk, Utrecht, Veenendaal en Zeist. 

 

Waar kan ik de verzendkosten vinden?

Bij Ekris BMW betaal je boven € 45,00 géén verzendkosten (binnen Nederland), bij lagere bestelwaardes hanteren wij de DHL tarieven, klik hier om deze tarieven te bekijken.

Waar vind ik de contactgegevens van Ekris klantenservice?

De Ekris klantenservice is telefonisch bereikbaar op maandag t/m vrijdag van 08.00-12.30 en 13.00u-17.00u via 030 - 275 97 59 of per email via bmwshop@ekris.nl of middels het contactformulier op onze contactpagina invullen. 

Hoe kan ik een bestelling annuleren?

Wanneer je jouw bestelling wil annuleren, neem dan zo spoeding mogelijk contact op met ons. Als de bestelling nog niet bij DHL is ingediend kunnen wij dit nog stopzetten. Indien de bestelling al wel bij DHL is aangeboden, kun je het product altijd binnen 14 dagen retourneren. 

Waar kan ik mijn bestelstatus terugvinden?

De status van je bestelling kun je terugvinden door in te loggen op onze webshop. Je vindt de status dan onder het kopje 'Mijn bestellingen'.

Waar kan ik de openingstijden van Ekris vinden?

De openingstijden zijn onderaan op de homepage terug te vinden per vestiging. Gebruik altijd de informatie van onze Ekris website om er zeker van te zijn dat je de juiste openingstijden te zien krijgt. In de Ekris webshop kun je 24 uur per dag jouw bestellingen plaatsen.

Hulp nodig? Lukt het u niet om de juiste onderdelen te bestellen. Wij helpen u graag verder. Neem gerust contact op met onze klantenservice.

Waar kunnen wij u mee helpen?

Betaalwijze
Retourneren
Verzenden & Bezorging
Garantie en defecten
Voorraad
Voorwaarden & Privacy
Cookiebeleid & Voorkeuren
Kies een onderwerp
  • Betaalwijze
  • Retourneren
  • Verzenden & Bezorging
  • Garantie en defecten
  • Voorraad
  • Voorwaarden & Privacy
  • Cookiebeleid & Voorkeuren
Betaal direct via

Wij maken het je graag zo eenvoudig mogelijk om veilig en snel online te betalen. Dit kan op de volgende manieren:

iDeal Visa
Mastercard Afterpay
Bancontact Bank overschrijving

 

Wij voldoen aan het webshop keurmerk, zo weet je zeker dat wij veilig handelen volgens de nieuwste Europese wetgeving. 

Per ongeluk een verkeerd artikel besteld?
Geen probleem, retourneren kan namelijk altijd binnen 14 dagen. Het te retourneren product kun je gratis afleveren bij een Ekris vestiging, of gefrankeerd naar ons verzenden in de originele verpakking.
Na deze twee weken heb je recht op een garantietermijn van twee jaar (bij een origineel BMW product, op overige producten zit één jaar garantie). Hebben wij het onderdeel voor je gemonteerd? Dan vervalt het recht op retour maar heb je wel recht op twee jaar garantie op de montage.

Maak gebruik van ons eenvoudige retourformulier om jouw product terug te sturen. Klik hier om direct naar het formulier te gaan. Het ingevulde formulier verstuur je vervolgens onder vermelding van het ordernummer naar BMWshop@ekris.nl of in geval van een bestelling afkomstig uit België mail naar bmwmotorrad@keram.nl.

Het is van belang dat het product niet gebruikt of gemonteerd is en dat de originele verpakking meegestuurd wordt. Verder dien je rekening te houden met eventuele retourkosten, deze zijn voor eigen rekening. Wij adviseren je het bewijs van verzending te bewaren om eventuele risico's te beperken. Ook kun je het product retourneren in één van onze acht Ekris vestigingen. Zodra het product in goede staat is ontvangen in ons magazijn, wordt jouw retour doorgaans binnen 5 werkdagen verwerkt en storten wij zo spoedig mogelijk het aankoopbedrag terug. 

Verzendkosten 

Bij een bestelwaarde van €45,00 of meer betaal je bij Ekris géén verzendkosten binnen Nederland. Is het bestel bedrag lager dan €45,00? Dan gelden de tarieven van DHL. Voor verzending naar België hanteren we de volgende regeling: in geval van bestellingen boven de €45,00 euro en onder de 5 kg betaal je slechts 50% van de verzendkosten. De kosten variëren afhankelijk van gewicht en afmeting. De maximale grootte voor verzending naar het buitenland is 100 x 50 x 50 cm. De verzendkosten vermelden we altijd tijdens het bestelproces. 

Levertijd 

Bestelling voor 15.00 uur geplaatst? Wij zorgen dat jouw bestelling dezelfde werkdag (maandag uitgezonderd) nog wordt verstuurd. Houd er rekening mee dat in geval van uitzonderlijk grote pakketten de levertijd iets langer is. Producten die niet bij ons op voorraad zijn worden tussen 4 tot 7 dagen bij ons geleverd. Uiteraard bieden wij het artikel zo spoedig mogelijk aan bij DHL. Eerder genoemde termijnen betreffen verzending binnen Nederland. In geval van backorders zullen wij je hierover tijdig informeren.

Afhalen 

Indien je kiest om een product af te halen, dan kun je terecht in één van onze acht Ekris vestigingen. Dit kan in Arnhem, Heerlen, Lelystad, Maastricht, Nijkerk, Utrecht, Veenendaal en Zeist. Er is dus altijd wel een vestiging bij jou in de buurt. Je ontvangt van ons bericht zodra het product of de producten klaarliggen in het betreffende filiaal.

Gevaarlijke stoffen 

In onze BMW shop worden ook producten aangeboden die wij helaas niet per post mogen versturen. Het gaat dan om vloeistoffen die bijvoorbeeld licht ontvlambaar zijn of giftig. Ook accu’s mogen wij om deze reden niet per post aanbieden. Mocht je toch een product uit deze categorie besteld hebben, dan nemen wij contact met je op voor een passende oplossing. 

Uitzonderingsproducten

Bij de aanschaf van zogenaamde ruildelen kan er sprake zijn van statiegeld, dit is een extra te betalen toeslag die door Ekris gecrediteerd wordt indien wij het te vervangen product retour hebben ontvangen in de verpakking zoals het artikel geleverd is. De grondstoffen van deze oude producten worden namelijk gerecycled. De hoogte van het statiegeld kan variëren afhankelijk van de grootte van het product. De ruilonderdelen zijn vaak herkenbaar met als toevoeging AT- of RP- voor de benaming van het product. Indien dit van toepassing is op jouw bestelling, ontvangt je een bericht van ons. 

Onze originele BMW onderdelen, accessoires en lifestyle-producten voldoen aan strenge kwaliteitsnormen. Desondanks kunnen we niet voorkomen dat er een defect artikel tussen zit. Heb jij net die pech van een onverhoopt defect? Wees gerust, onze producten hebben altijd twee jaar garantie. Bovendien heb je altijd een bedenktijd van 14 dagen, waarbij het artikel ongebruikt en onbeschadigd geretourneerd kan worden.

In geval van een defect buiten de retour termijn, adviseren wij om eerst contact met ons op te nemen via BMWshop@ekris.nl voordat je zelf onderdelen gaat monteren. In gevallen van gemonteerde onderdelen zijn er namelijk speciale garantievoorwaarden van toepassing. Vermeld in de e-mail het ordernummer en wij helpen je graag verder.

Ons ruime assortiment is met de grootste zorg samengesteld. Desondanks zijn alle prijzen onder voorbehoud van druk- en zetfouten. Hiervoor kunnen wij dan ook geen aansprakelijkheid aanvaarden. Dat wil zeggen dat wij niet verplicht zijn het product volgens de foutieve prijs te leveren. 

Afbeeldingen en specificaties zijn indicatief en bieden dan ook geen aanleiding tot schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst. In enkele gevallen kan het voorkomen dat weergegeven kleuren afwijken van de daadwerkelijke kleuren van het product. 

Voor BMW Motorfiets onderdelen kun je terecht in de Keram Motorrad Webshop

Hier vind je het privacy beleid van bmwshop.ekris.nl en minishop.ekris.nl. Hieronder staat hoe de Ekris shops in het kader van de Algemene verordening gegevensbescherming met persoonsgegevens omgaan.
 
De websites zijn onderdeel van: Ekris Retail bv.

Adres                                                                  Plesmanstraat 36
Postcode                                                             3905 KZ Veenendaal
Telefoonnummer                                                +31-302713625
Inschrijvingsnummer Kamer van Koophandel  30074916
BTW-nummer                                                    NL0059.89.711.B01

Tevens behoren onderstaande dealerbedrijven tot Ekris Retail bv.

  • Ekris Arnhem               
  • Ekris Heerlen
  • Ekris Lelystad 
  • Ekris Maastricht  
  • Ekris Nijkerk
  • Ekris Utrecht
  • Ekris Veenendaal
  • Ekris Zeist

Privacy Beleid

  • Bij een bestelling via onze webshop vragen wij om de volgende gegevens; Sexe, Voornaam, Achternaam, Straat, Huisnummer, Postcode, Plaats, Email adres en telefoonnummer. Optioneel vragen wij je om jouw kenteken of debiteurennummer. De gegevens worden gebruikt voor het toesturen van de bestelde artikelen en de factuur. Indien je een account hebt aangemaakt worden jouw gegevens, voor onbepaalde tijd, bewaard in de Ekris database. Hierdoor kun je jouw bestellingen eenvoudig inzien.
  • De door jou verstrekte gegevens worden, indien je ons hier toestemming voor hebt gegeven, gebruikt voor het toesturen van informatie en aanbiedingen van de bmwshop.ekris.nl en minishop.ekris.nl. Je kunt de toestemming voor het toezenden intrekken door hiervan melding te maken via bmwshop@ekris.nl of minishop@ekris.nl of via een link in de mailing. De door jou verstrekte gegevens worden bewaard totdat je hebt aangegeven geen gebruik meer te willen maken van jouw account. Op verzoek zullen jouw gegevens dan verwijderd worden.

 

  • De verstrekte gegevens op het contactformulier zullen slechts gebruikt worden voor het beantwoorden van jouw vraag. De vraag wordt ontvangen door een Ekris medewerker die de vraag ook zal beantwoorden.
  • De contactgegevens worden enkel bewaard zolang dit nodig is om jouw vraag te beantwoorden en vervolgens na max. 14 dagen verwijderd uit ons systeem. Jouw gegevens zijn slechts toegankelijk voor medewerkers van Ekris Retail bv. Daarnaast hebben enkele derden partijen die onze websites en webshops ontwikkelen inzage in de data. Met deze partijen is een verwerkersovereenkomst gesloten om jouw privacy te garanderen.
  • Aanpassen van je gegevens kan op de website. Wanneer je jouw gegevens wilt inzien, wil rectificeren, wil beperken, bezwaar wil maken of volledig wilt laten verwijderen dan kun je hiervoor een schriftelijk verzoek sturen aan bmwshop@ekris.nl of minishop@ekris.nl. Hier kun je tevens jouw gegevens opvragen.
  • Bij betaling wordt er gebruik gemaakt van de beveiligde omgeving van de bank of AfterPay. Ekris slaat het order ID en de betaalstatus op van de betaling. Deze gegevens zullen volgens wettelijke termijnen worden bewaard.
  • Er wordt gebruik gemaakt van Google Analytics en Hotjar voor het optimaliseren van onze webshop waardoor we onze klanten in de toekomst nog beter van dienst kunnen zijn. Er wordt een cookie geplaatst op basis van het IP-adres waardoor we jou kunnen herkennen als terugkerende bezoeker. Jouw persoonsgegevens worden niet opgeslagen of geprofileerd.
  • Ekris heeft een Functionaris Gegevensbescherming (FG) aangesteld. Je kunt Ekris bij klachten of vragen benaderen. Indien nodig zal Ekris de FG informeren en betrekken. Indien je jouw klacht bij de autoriteit wil indienen kun je dit doen via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl

Ekris Retail B.V., gevestigd aan Plesmanstraat 45, 3905 KZ Veenendaal, Nederland, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring, klik hier om het complete beleid terug te lezen.
 

Contactgegevens:

https://bmwshop.ekris.nl/
Plesmanstraat 45, 3905 KZ Veenendaal, Nederland
+31 (0)318 546 546

Onze BMW vestigingen.

U kunt altijd bij ons terecht voor montage of service. Wilt u ons een bezoekje brengen?
U vindt hieronder de adressen van onze zes vestigingen.

Ekris Utrecht

Ekris Utrecht

Proostwetering 51
3543 AC Utrecht
030 - 275 97 59

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.00 - 12.30 en 13.00 - 17.00
za gesloten
Wegens drukte en beperkte bezetting zijn wij alleen telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 10.15u-12.30u en 13.00u-15.00u

Onze klantenservice

Ekris Arnhem

Markweg 4
6883 JM Velp
026 - 364 21 64

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.30 - 17.00
za 09.00 - 12.00

Onze klantenservice

Ekris Nijkerk

Patroonstraat 5
3861 RN Nijkerk
033 - 245 61 14

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.00 - 17.00
za 09.00 - 12.00

Onze klantenservice

Ekris Veenendaal

Plesmanstraat 45
3905 KZ Veenendaal
0318 - 546 546

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.00 - 18.00
za Gesloten

Onze klantenservice

Ekris Zeist

Blanckenhagenweg 22-24
3712 DE Huis ter Heide
030 - 692 58 72

Openingstijden Magazijn
ma - vr 07.00 - 17.00
za gesloten

Onze klantenservice

Keram Maastricht

Australiƫlaan 30
6199 AA Maastricht-Airport
043 - 358 80 80

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.00 - 17.00
za 08.30 - 12.30 (Keram Motorrad tot 17.00)
zo Gesloten

Onze klantenservice

Keram Heerlen

Terhoevenderweg 98
6412 ZJ Heerlen
045 - 545 21 21

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.15 - 17.00
za 08.30 - 12.30
zo Gesloten

Onze klantenservice

Ekris Flevoland

Poseidonweg 5
8239 DK Lelystad
0320 - 211 911

Openingstijden Magazijn
ma - vr 08.00 - 17.00
za gesloten

Onze klantenservice